NEC Corporation of America kiest VidyoCloud om NEC-applicaties, eindpunten en biometrie van video te voorzien

mrt 13, 2018

Vidyo cloud-oplossingen vormen de basis van embedded videostrategie voor NEC

IRVING, Texas & HACKENSACK, N.J.-NEC Corporation of America (NEC), een toonaangevende leverancier en integrator van geavanceerde IT-, communicatie-, netwerk- en biometrische oplossingen, en Vidyo Inc., een leider op het gebied van ingebedde videocommunicatie, kondigde vandaag een strategische overeenkomst aan om gebruik te maken van Vidyo's hoogwaardige videoconferentietechnologie in NEC's communicatieoplossingen.

De twee bedrijven zijn strategisch op elkaar afgestemd om ingebedde video naar NEC's cloudgebaseerde aanbiedingen in Noord-Amerika te brengen, inclusief endpoints en verticale oplossingen, en om opkomende biometrische beveiliging en andere use cases mogelijk te maken. NEC kondigde ook de algemene beschikbaarheid aan van zijn UNIVERGE BLUE ONDemand Collaboration-aanbod gebaseerd op Vidyo.

In het kader van de overeenkomst zal NEC VidyoCloudTM geïntegreerd met NEC's UNIVERGE BLUE cloudplatform. Vidyo's marktleidende technologie zal real-time face-to-face samenwerking in HD-kwaliteit mogelijk maken voor meer efficiëntie, een betere gebruikerservaring en een hogere productiviteit. Het Vidyo-aanbod, NEC ONDemand Collaboration, wordt gehost in de cloud, is interoperabel met bestaande infrastructuur en zeer schaalbaar., is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van grote en kleine ondernemingen. Het aanbod ondersteunt maar liefst 100 deelnemers aan videoconferenties per ruimte en bevat volledige samenwerkingsfuncties zoals het delen van content, integratie met oudere videoconferentiesystemen van derden en opnamemogelijkheden.

"Onze visie op ingebedde video wordt ondersteund door onze relatie met Vidyo. Vidyo is een duidelijke marktleider wiens ongeëvenaarde kwaliteit en veerkracht zorgen voor een vlekkeloze eindgebruikerservaring die NEC's portfolio van aanbiedingen echt onderscheidt", zegt Larry Levenberg, Vice President, Sales and Marketing, NEC Corporation of America. "NEC biedt Vidyo's flexibele, cloudgebaseerd technologie als de videocomponent in onze applicaties voor verticale markten, eindpunten en oplossingen, waar mogelijk gebruikmakend van NEC's cloud-platform, en we zijn verheugd de beschikbaarheid aan te kondigen."

"NEC's UC, SDN, biometrische en verticale oplossingen behoren tot de meest geavanceerde op de markt, zowel in de cloud als op locatie. Door gebruik te maken van Vidyo's flexibele API's en cloudservices, zullen we nieuwe oplossingen op de markt brengen die opkomende IoT-eindpunten en een reeks verticale toepassingen in surveillance en biometrie, gezondheidszorg, afstandsonderwijs, monitoring en horeca en detailhandel omvatten," voegde Levenberg toe. "We zijn enthousiast over de nieuwe oplossingen die we samen met Vidyo op de markt zullen brengen en kijken uit naar een langdurige relatie."

"We zijn verheugd over onze strategische alliantie met NEC en hun keuze voor Vidyo als leverancier van hun embedded videoplatform op de Noord-Amerikaanse markt", zegt Sam Waicberg, SVP Business Development, Vidyo. "Dit is opnieuw een goed voorbeeld van een industrieleider die Vidyo kiest om een ongeëvenaarde videokwaliteitservaring te leveren. Door Vidyo te integreren in NEC's unified communications, surveillance, biometrie en verticale toepassingen in de cloud, transformeert NEC traditionele use cases en levert het mogelijkheden die het spel veranderen. Vidyo blijft streven naar het vereenvoudigen van de manier waarop gebruikers toegang hebben tot real-time video-interactie en deze consumeren als een geïntegreerde en native ervaring binnen applicaties en IoT-apparaten."

"Door de integratie met Vidyo verbetert NEC de visuele mogelijkheden van zijn softwarematige UC-suite aanzienlijk", zegt Dave Michels, Unified Communications Industry Analyst bij TalkingPointz. "Met een netwerk van meer dan 1.700 NEC-resellers alleen al in de Verenigde Staten en Canada creëert de strategische overeenkomst tussen Vidyo en NEC nog een grote marktkans voor Vidyo om de marktpenetratie van zijn cloud-aanbod te vergroten en zijn marktleiderschap in videocommunicatietechnologie uit te breiden."

NEC-informatie: www.necam.com
Blog: www.NECToday.com
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/nec-corporation-of-america
YouTube: www.youtube.com/interactiveNEC
Facebook fanpagina: www.necam.com/facebook
Twitter: @NEC

Over NEC Corporation
NEC Corporation of America (NEC) is een toonaangevende technologie-integrator die oplossingen biedt die de manier waarop mensen werken en communiceren verbeteren. NEC levert geïntegreerde oplossingen voor de samenleving die zijn afgestemd op de prioriteiten van onze klanten om nieuwe waarde te creëren voor mensen, bedrijven en de samenleving, met een speciale focus op veiligheid, beveiliging en efficiëntie. Wij leveren een van de sterkste en meest innovatieve portfolio's in de industrie van communicatie-, analyse-, beveiligings-, biometrie- en technologieoplossingen die het productiviteitspotentieel van klanten ontsluiten. Door middel van deze oplossingen combineert NEC zijn best-in-class oplossingen en technologie en maakt gebruik van een robuust partner ecosysteem om de meest complexe zakelijke problemen van vandaag op te lossen. NEC Corporation of America is een volledige dochteronderneming van NEC Corporation, een wereldwijde technologieleider met een aanwezigheid in 160 landen en $25 miljard aan inkomsten.

Stuur persvragen naar

Recente persberichten

Enghouse rondt overname van Mediasite af

Enghouse heeft met succes de overname afgerond van de Mediasite SaaS video recording en streaming business van Sonic Foundry, Inc. (OTC: SOFO). De overname werd afgerond onder de voorwaarden van een eerder aangekondigde overeenkomst van 4 januari 2024. De toevoeging van Mediasite vergroot Enghouse's aanwezigheid op de Japanse markt en het aanbod van SaaS video software oplossingen. Het zal ook Enghouse's penetratie in het onderwijs en evenement bedrijfssectoren verhogen.

SimpliFed kondigt samenwerking met VidyoHealth aan

SimpliFed, dat ondersteuning en hulpmiddelen biedt aan zwangere moeders en ouders met pasgeborenen, kondigt een samenwerking aan met VidyoHealth, een aanbieder van Telehealth-videoconferenties, om virtuele consulten aan te bieden aan hun patiënten....