Vidyo doorbreekt de prijsdrempel voor telepresence | Vidyo

jun 8, 2011

VidyoPanorama herdefinieert paradigma voor telepresence met ongeëvenaarde kwaliteit en betaalbaarheid

Hackensack, NJ - 8 juni 2011 - Vidyo®, Inc. kondigt vandaag VidyoPanorama aan, een baanbrekende persoonlijke telepresence-oplossing die de eerste betaalbare 1080p bij 60 fps-oplossing in de branche biedt die tot 20 schermen ondersteunt tegen 10% van de kosten van de huidige telepresence-oplossingen. Vidyo is het enige bedrijf dat betaalbare meeslepende interacties levert voor 1080p 60 fps telepresence-ruimtes met meerdere schermen, videoconferentieruimtes, desktops, iOS- en Android-gebaseerde smartphones en tablets (waaronder de iPhone, iPad 2, Xoom, Galaxy, Nexus S en andere), zodat werknemers de apparaten kunnen gebruiken die ze willen gebruiken.

VidyoPanorama: Een nieuw model van telepresence voor meeslepende interacties

VidyoPanorama herdefinieert het telepresence-paradigma om de sterk verspreide en mobiele werknemers van vandaag te ondersteunen door een meer meeslepende en betaalbare video-ervaring te leveren met superieure kwaliteit en tot 5 keer meer schermoppervlak. De oplossing met meerdere schermen biedt een ongeëvenaarde flexibiliteit en keuze om gebruik te maken van kant-en-klare hardware, verbinding te maken met een groot aantal vormfactoren en innovatieve toepassingen te creëren die niet mogelijk zijn met oudere telepresence-oplossingen. VidyoPanorama verlaagt de initiële investeringen van de klant met 90% en verlaagt de lopende kosten drastisch door te werken via algemene datanetwerken en het internet zonder dure netwerken met hoge QoS.

"Traditionele telepresence-systemen beloofden een 'in-person' ervaring wanneer ze geoptimaliseerd werden in omgevingen met beperkte deelnemers en onbeperkte budgetten", zegt Ofer Shapiro, CEO en medeoprichter van Vidyo. "In werkelijkheid zijn ze er niet in geslaagd om meeslepende multi-point ervaringen te leveren in grote groepsvergaderingen wanneer mensen 'verdwijnen' telkens als het aantal remote camera's het aantal schermen overschrijdt. Iemand hoest en je bent niet langer een deelnemer op het scherm. VidyoPanorama doorbreekt de verstikkingsgreep door als eerste het schermoppervlak te leveren dat nodig is voor volledige interactie in grote groepsvergaderingen met volledige 1080p 60 fps met meeslepende interacties en naadloze flexibiliteit om deel te nemen vanuit telepresence-ruimtes, desktops of mobiele apparaten die via alledaagse netwerken lopen."

"VidyoPanorama wordt een belangrijk onderdeel van de gehoste dienst voor visuele communicatie van Elisa die we aan duizenden zakelijke klanten leveren", zegt Janne Lauanne, Executive Vice President van Videra, de afdeling voor visuele communicatie van Elisa Corporation. "Het zal samen met VidyoDesktop en VidyoMobile worden geleverd tegen een betaalbare prijs, wat precies is wat onze klanten vandaag de dag zoeken van hun videoconferentie-oplossingen."

Hoogtepunten van het VidyoPanorama-product

VidyoPanorama is zeer schaalbaar en ondersteunt grote geografisch verspreide videoconferenties en deelnemers. VidyoPanorama maakt in de eerste versie tot 9 schermen mogelijk die 1080p met 60 fps leveren en zal in de toekomst tot 20 schermen mogelijk maken die 1080p met 60 fps leveren, waarbij de videolay-out dynamisch kan worden aangepast voor zowel het delen van deelnemers als toepassingen. De oplossing bestaat uit een applicatie die de decodering van video op meerdere schermen regelt, een directietablet, een standaard high-definition camera en een audiosysteem.

VidyoPanorama biedt een zeer flexibele benadering van telepresence die niet beschikbaar is bij andere leveranciers. Klanten kunnen bijvoorbeeld een telepresence-ruimte van elke grootte en vorm creëren met behulp van meerdere schermconfiguraties, meubelselectie, branding, verlichting, apparatuur verbergen, stroom & koeling en ventilatie. De oplossing biedt een foutbestendigheid die 10 keer hoger is dan die van traditionele systemen bij het ondersteunen van eindpunten die zijn verbonden in telepresence-conferenties met meerdere punten via datanetwerken voor algemene doeleinden, terwijl nog steeds een meeslepende video-ervaring wordt geleverd. VidyoPanorama is zeer bandbreedte-efficiënt en kan High Definition-video leveren vanaf 500 Kbps per scherm.

VidyoPanorama creëert nieuwe gebruiksscenario's voor telepresence door kanaalpartners in staat te stellen de robuuste API's en SDK van Vidyo te gebruiken om nieuwe oplossingen te creëren, zoals:

• Centrum voor operationeel beheer van productie of toeleveringsketen
  • Commandocentrum voor herstel na rampen of militaire toepassingen
  • Patiëntenbewaking in een dokterspost of verpleegkundigenpost in een ziekenhuis
  • Afstandsonderwijs met meerdere experts die rijke, meeslepende contextuele communicatie leveren
  • Toepassingen voor financiële diensten om geografisch in realtime te coördineren

"De kosten zijn de grootste belemmering geweest voor de adoptie van telepresence en toen deze systemen voor het eerst werden geïntroduceerd, had IT geen andere optie als ze een hoge resolutie wilden dan hun netwerk opnieuw opbouwen", zegt Zeus Kerravala, Senior Vice President Global Enterprise bij Yankee Group. "Vidyo introduceert nu een nieuwe doorbraak met hun multipoint persoonlijke telepresence van wereldklasse die economisch binnen bereik ligt en een enorme flexibiliteit biedt wat betreft het aantal schermen en andere vormfactoren. Bedrijven die denken dat telepresence buiten hun budget valt, zouden die beslissing moeten heroverwegen met VidyoPanorama."

Prijzen en beschikbaarheid van VidyoPanorama

De catalogusprijzen in de VS voor populaire industrieconfiguraties van VidyoPanorama omvatten:

• 4 schermen 720p60 voor minder dan $40,000
  • 4 schermen 1080p60 voor minder dan $44,000
  • 6 schermen- 720p60 voor minder dan $45,000
  • 6 Scherm- 1080p60 voor minder dan $50.000
  • 9 Scherm- 720p60 voor minder dan $55,000
  • 9 Scherm- 1080p60 voor minder dan $60.000

VidyoPanorama biedt een ongeëvenaarde betaalbaarheid met een gemiddelde prijs van ongeveer $6.000 per scherm voor een systeem met 9 schermen en $4.500 per scherm voor een systeem met 20 schermen. Zowel de 720p60- als de 1080p60-oplossingen zullen in augustus 2011 in bètatests met klanten en partners worden getest en zullen algemeen beschikbaar zijn in het vierde kwartaal van 2011. Het volledige aanbod van Vidyo's persoonlijke telepresence-portfolio, inclusief VidyoPanorama, zal worden gedemonstreerd op de komende InfoComm-conferentie in Orlando, Florida, stand #1375, 11-17 juni 2011.

Het Vidyo verschil

VidyoTechnologie biedt ongekende foutbestendigheid, lage latentie en rate matching om natuurlijke video van hoge kwaliteit mogelijk te maken via internet, LTE, 3G- en 4G-netwerken. Omdat de oplossing van Vidyo op software is gebaseerd, kan deze eenvoudig worden uitgebreid, geüpgraded en aangepast aan de individuele videoconferentiebehoeften van ondernemingen en verticale markten. De productlijn van Vidyo omvat een volledig scala aan mogelijkheden

vereisten, van VidyoMobile met ondersteuning voor tablets en smartphones tot VidyoDesktop™ met persoonlijke telepresence-mogelijkheden op een pc of een Mac naar de VidyoRoom™ die video van HD-kwaliteit codeert en decodeert tot 60 beelden per seconde.

Over Vidyo, Inc.

Vidyo, Inc. is pionier op het gebied van Personal Telepresence, waarmee natuurlijke, HD-multipuntvideoconferenties op desktopcomputers en zaalsystemen mogelijk zijn, en VidyoCasteen betaalbare cloudgebaseerde broadcastoplossing. Vidyo's gepatenteerde VidyoRouter-architectuur maakt een MCU overbodig en levert tegelijkertijd de beste foutbestendigheid en laagste latency videoconferentie- en uitzendoplossingen via het internet in de branche. De oplossing van Vidyo maakt gebruik van H.264 Scalable Video Coding (SVC) en het bedrijf is sinds 2005 actief in verschillende normalisatie-instituten die de interoperabiliteit van H.264 SVC en SIP bevorderen. Lees meer op vidyo.nlop de Blog of volg @vidyo op Twitter.

# # #

Het VIDYO-logo is een gedeponeerd handelsmerk van Vidyo, Inc., VIDYO en de handelsmerken van de VIDYO-productfamilie zijn handelsmerken van Vidyo, Inc. en de andere handelsmerken waarnaar hierin wordt verwezen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Vidyo Contact:

Mari Mineta Clapp

press@vidyo.com

Stuur persvragen naar

Recente persberichten

Enghouse rondt overname van Mediasite af

Enghouse heeft met succes de overname afgerond van de Mediasite SaaS video recording en streaming business van Sonic Foundry, Inc. (OTC: SOFO). De overname werd afgerond onder de voorwaarden van een eerder aangekondigde overeenkomst van 4 januari 2024. De toevoeging van Mediasite vergroot Enghouse's aanwezigheid op de Japanse markt en het aanbod van SaaS video software oplossingen. Het zal ook Enghouse's penetratie in het onderwijs en evenement bedrijfssectoren verhogen.

SimpliFed kondigt samenwerking met VidyoHealth aan

SimpliFed, dat ondersteuning en hulpmiddelen biedt aan zwangere moeders en ouders met pasgeborenen, kondigt een samenwerking aan met VidyoHealth, een aanbieder van Telehealth-videoconferenties, om virtuele consulten aan te bieden aan hun patiënten....